КОНСПЕКТИ ЗАНЯТЬ

Конспект  заняття для дітей середньої групи
на тему:
«Бузок цвіте»


Домінантні складові: ознайомлення з природою, мовленнєве спілкування

Мета: Продовжувати ознайомлювати дітей з рослинами, що квітнуть у весняну пору, закріпити знання про кущ бузку, його особливості, викликати захоплення ними, учити визначати основні частини рослини. Вчити утворювати іменники у множині, називати дієслова, вправляти у вживанні слів-ознак, добирати порівняння, синоніми. Учити помічати в природі рідного краю прекрасне, милуватися нею та берегти.

Хід заняття:
Заняття проводиться на вулиці.
        Діти, яка зараз пора року? Давайте пригадаємо, як називають весну. (Діти придумують означення).
        А чи чули ви, що весну називають красною?
        Що означає слово «красна»?
        Погляньте навколо, поміркуйте і скажіть, чим, на вашу думку, красна весняна пора? (Весна красна своїм теплом, ласкавим сонечком, квітами).
Так,  весна – пора цвітіння.
        Що розквітає весною?
        Де  розквітають квіти?
        Де розквітають кущі? Дерева?
Сьогодні ми розглянемо дуже гарний садовий кущ. (Показ куща)
        Упізнали ви цей кущ? Як він називається? (Бузок).
        Подивіться уважно і скажіть. що вам найбільше подобається на цьому кущі?
        А що ще є у куща?
        Листочки  великі чи маленькі? Якого вони кольору? З якого дерева листя нагадують?  (Показ ілюстрацій листя з дерев)
        Стовбур товстий чи тонкий?
        Він один чи багато стовбурів?
        Пригадайте чим відрізняється дерево від куща?
Погляньте, як гарно цвіте бузок. Квіточки маленькі та дрібненькі, але вони зібрані у пишні та розкішні кетяги.
        Давайте порахуємо, скільки пелюсточок у маленької квіточки. (Діти рахують декілька квіточок з 4, 5, 6 пелюсточками).
У кожному суцвітті - безліч таких квіточок.
        Чи можна порахувати, скільки квіточок в одному суцвітті? Так, їх дуже багато, порахувати їх неможливо.
Діти, я сказала слова «безліч», «дуже багато», а як ще можна сказати?
Усі вони надзвичайно приємно та ароматно пахнуть. Глибоко вдихніть і понюхайте цей чудовий аромат.
Давайте розглянемо, як багато гостей привабив бузковий духмяний цвіт. (Показ ілюстрацій).
        Хто прилетів до бузку? (Бджола). А коли багато? (Бджоли).
        Хто приповз до нашого куща?  (Жук). А багато? (Жуки)
        Хто присів на яскраві квіти бузку? (Метелик). А багато? (Метелики).
Давайте ще повторимо, які дії виконували комахи:
Метелик що зробив? (Присів)
А бджола? (Прилетіла)
А жук? (приповз)
А які дії вміють робити люди?
Здається, ніби весь кущ бринить. Прислухаймось, як гудуть комахи. (Слухаємо музичний запис).
Фізкультхвилинка:
"Бджілки"
         Вихователь читає рядки, а діти відтворюють поведінку та звуконаслідують "дз-з-зі!"
         Ось і бджоли прилетіли
         До квітучого бузку,
         Забриніли, загуділи,
         Свою пісеньку дзвінку.
         Ох, і гарні білі квіти!
         Це весни - красуні дар,
         Як же бджолам не летіти,
         Щоб зібрати з них нектар?
         Пропоную дітям розглянути зображення квітучого бузку (Фото із ботанічного саду).
        Який колір бузку ви бачите?
        З чим можна порівняти білий (блакитний) бузковий кущ? (білий, як хмаринка), (блакитний - ніби небо)...
        Діти, а як ви гадаєте гілочкам боляче, коли їх ламають? (Так).
         Всю живу природу - квіти й трави, дерева і кущі, звірят і комах - потрібно берегти і в жодному разі не кривдити. Будемо природі друзями:
         Йтиму садом, полем, а чи лугом,
         Буду я природі вірним другом.
         Не столочу навіть і трави.
         Я скажу їй:
         - Зеленій, живи!

         Пропоную прогулятися подвір'ям садка, віднайти бузок і ще раз помилуватися ним.




Конспект заняття з природи з елементами дослідницької діяльності в старшій групі.
Мета: Продовжувати формувати уявлення дітей про пори року, характерні ознаки та явища для різних пір року, розуміти процеси їх виникнення. Розширювати знання дітей про воду (рідкий та  твердий стани), властивості води (ллється, розчиняє речовини, набуває різного кольору).
Розвивати активне мовлення, відповідати на запитання, збагачувати активний словник прикметниками та дієсловами. Проявляти підвищений інтерес до незнайомих явищ, ставити запитання.
Виховувати допитливість, спостережливість. Працювати злагоджено.
Матеріал: Магнітна дошка,силует хмаринки, краплинки, сніжинки, іграшка зайчик, запис шуму дощу, віхоли; д/гра «Потяг», кольорові символи краплинок; демонстраційна дошка «Чарівне скло», фарба, пензлики, прилади для дослідів з водою, льодом.
Хід заняття
Дітки, сідайте тихенько, слухайте гарненько.
Зараз ми пограємо та порозмовляємо.
В казку всі підемо, друзів там знайдемо.
( На дошці з’являється  Хмаринка )
Жила була на світі одна пречудова мама. А звали її Хмаринка. Вона жила високо-високо в небі. Ось там. Хмаринка ця була дуже працьовита і любила все довкола поливати. Коли приходило літо, її з нетерпінням чекали в гості. І тоді Хмаринка пропливала над садами, городами, полями. А там, де вона з’являлася, йшов теплий дощик (показ краплинок з хмар).
З краплинками дружив Зайчик, вони разом бігали, грались під літнім дощиком.
Одного разу Зайчик прокинувся і здивувався. Листя на деревах стало різнокольоровим, а його краплинка стала чомусь прохолодною.
–      Агов, Краплинко, давай пограємось! І Друзі весело і безтурботно стрибали.
А сьогодні Зайчик прокинувся, став кликати свою подругу, і до нього прилетіла сніжинка.
–      Ти хто?
–      Я Сніжинка, сестричка Краплинки.
–      Що це? Я нічого не розумію! Де моя краплинка?
Сидить, сумує Зайчик
Чекає і зітхає.
Хотів писати вірш,
А слів не вистачає.
Давайте допоможемо Зайчикові – розкажемо йому про зиму.
Дидактична гра «Потяг» (на правильні відповіді дітей приєднуються вагончики з зображеннями подій)
Сніжинка – це сестричка Краплинки.
–      Чому прилетіла сніжинка? (бо прийшла зима)
–      Яка зима? (холодна,біла,снігова)
–      Що таке снігопад? ( це коли падає сніг з неба)
–      Сніг який? (білий, м’який, пухкий, мокрий, холодний, іскристий)
–      Вітер який? (холодний, крижаний)
–      Небо яке? (сіре, похмуре)
–      Що робить мороз? (щипає, морозить, коле)
–      Що можна робити із снігу? (ліпити сніговика, грати в сніжки)
–      Що любить їсти  сніговик? (лід, сніг, морозиво)
–         Але де ж мої подружки-краплинки? – питає Зайчик.
Для того щоб Зайчик все зрозумів наберемо води і поставимо її в холодильник, а поки вода охолоне давайте трішки погріємось, бо щось від таких холодних слів, я навіть замерзла ( Пісня гра в Сніжки ).
Загадка.
Відома всім вам рідина,
усі її вживають,
буває хмаркою вона,
сніжинкою буває,
бува як скло, бува тверда,
це звичайнісінька …(вода)
Дослід 1 : Вода тече, приймає різні форми, проливається крізь сито, а лід – ні. Лід – це вода в твердому стані.
Дослід 2 : Рідка вода – розчинник. (сіль, цукор, фарба). А лід ні.
Дослід 3 :  Перехід води з твердого стану в рідкий ( лід на долоньках перетворюється на воду )
–         А що ж буде з сніжинкою, коли вона впаде на долоньку?
–         Що буде з краплинкою коли прийде зима?
Тепер я зрозумів! – каже зайчик, – Сніжинка – це моя подружка взимку.
Сніжиночки бриніли,
до нас прилетіли.
Кожен з ними грати рад.
Зробимо ми снігопад.
Гра «Вітер та сніжинки» (імітація рухів).
А щоб зайчик не сумував зимою за Краплинкою, давайте подаруємо йому веселі краплинки ( діти розмальовують за кольоровими символами Краплинки.)

Конспект  заняття для дітей молодшої групи
на тему:
«Птахи»
Домінантні складові: природа. мовленнєве спілкування.
Програмовий  зміст: продовжувати ознайомлювати дітей з представниками світу птахів; розширювати уявлення дітей про перелітних птахів, про їх спосіб життя і зовнішній вигляд, сформувати уявлення про користь, яку приносять людям і природі птахи; активізувати вживання у мовленні дітей іменників, прикметників, дієслів; спонукати дітей до спілкування; розвивати мислення, зв’язне мовлення, слухову і зорову пам'ять, увагу; учити дітей помічати красу природи, розуміти її; сприяти розвитку екологічно доцільної поведінки; виховувати прихильне ставлення до птахів.

Хід заняття:
       Діти, послухайте, що це за звуки ми чуємо за вікном? Так, це спів пташок. Послухайте,  будь-ласка, віршик.
Шпачок
У дуплі між гілочок
Поселивсь малий шпачок.
Всі зраділи у садку
Голосистому шпаку
Він із сонечком встає,
Їсть жуків і росу п’є.
Потім – шапку набакир
Й веселить наш сад і двір.
(В. Шевчук).
– Вам сподобався віршик? Про яку пташку йдеться в ньому?
Ілюстрація шпаківні.
                   Хто тут живе? Як називається  цей будинок? Хто виготовляє такі будиночки? (Люди).
       Всередині затишної шпаківні шпачок змостить собі гніздечко.

Словесна гра «Шпаки»
-         Шпак – це птах чи тварина?
-         Перелітній чи зимуючий?
-         Де живуть шпаки?
-         Чим вкрите тіло шпаків?
-         Якого кольору пір’я?
-         Шпаки уміють співати чи ні?

-         Діти, а хто зображений на цих малюнках? (Ворона, горобець). Давайте їх розглянемо і порівняємо!

-         Яка ворона за розміром? (Велика). А горобець (Маленький).

-         Якого кольору пір’я у ворони? А у горобчика?

-         Як кричить ворона? А горобець?

-         Покажіть, як ходить ворона та як стрибає горобець?

-         Чим птахи схожі?

Гра на увагу «Літає – не літає».

Летить, летить горобець – плеснути в долоні
Летить, летить стілець
Летить, летить шпак – плеснути в долоні
Летить, летить їжак
Летить, летить синиця – плеснути в долоні
Летить, летить лисиця.

-         Діти, яка зараз пора року?
-         А перед цим яка була пора року?
-         Як жилося птахам взимку?
-          Як ми взимку турбувалися про птахів? Як називаються птахи, які зимували з нами? (зимуючі). А як ми називаємо птахів які відлітають в теплі краї? (перелітні).

Дидактична гра «Хто зайвий»

Серед ілюстрацій перелітних птахів відібрати зимуючих. Перелітних посадити на дерево, а зимуючих в годівничку. Коментувати свої дії: це - зимуючий птах, я посаджу його на дерево і т.д.

-         Навесні птахи повертаються з теплих країв, мостять гнізда, виводять пташенят. Для цього їм потрібні будиночки.

Дидактична гра «Добери гніздо для птаха»
-         Для якого птаха підходить велике гніздо на стовпі? А маленьке під дахом?

Рухлива гра «Пташки і кіт»

Конспекти занять з сенсорного виховання дітей раннього віку
«На гостини до Сороки-ворони»
   Мета: продовжувати фіксувати увагу дітей на формі предметів, навчати їх простим прийомам встановлення схожості і відмінності однорідних предметів , зіставляти форму предметів зі зразком; вчити розрізняти і називати кольори (зелений, жовтий, синій, червоний); вчити розрізняти і порівнювати предмети по величині (довгий – короткий, великий – маленький, високий – низький). Розвивати увагу, память, дрібні мязи пальців рук. Виховувати спостережливість, бажання виконувати завдання.
Хід заняття.
   Діти заходять в групу, вихователь звертає увагу на гостей, вітаються з ними.
- А хто це до нас прилетів (звертає увагу на Сороку)?
- Сорока-ворона.
- Вірно, це Сорока до нас на гостини прилетіла (бере її в руки). Вона запрошує нас в гості. Живе вона далеко в лісі. Хто хоче вирушити з нами в дорогу? Тоді потрібно поспішати, сорока полетить, а ми підемо, може кого зустрінемо. Ось дві доріжки. По якій підемо? По довгій чи короткій? (визначають і йдуть по довгій доріжці). Зустрічають Колобка і знаходять атрибути (дидактичні матеріали для гри: кружечки, квадрати різного кольору обручі).
      Гра «Знайди будиночок» - діти підбирають ключі до будиночків (кружечки і квадрати). Далі вихователь пропонує повернутися і піти по іншій доріжці (вона приведе дітей на галявину, де знаходяться дві ялинки - висока і низька; два ведмеді – великий і маленький; три кошика з цеглинками, кубиками, мотрійками.
-         Ця доріжка привела нас в ліс.  
-         Які ялинки тут ростуть на галявині?
-         Які ведмеді граються?
-         Скільки їх?
-         Якого кольору?
   Далі вихователь звертає увагу на кошики, що стоять під ялинкою, звертають увагу, що в кошиках багато цеглинок, кубиків і мотрійок. Вихователь пропонує дітям взяти по одній цеглинці, по одному кубику, по одній мотрійці. Визначають колір предметів. Що можна збудувати з цеглинки і кубика (стільчик). Будують стільчики для мотрійок, обігрують їх, визначають колір стільчиків, кількість, величину.
-         Ми можемо сісти на ці стільчики? Чому ні?
    Вихователь звертає увагу дітей на те, що зараз на вулиці зима, холодно і ведмеді взимку сплять в барлозі, але зима обійшла цю галявину і потрібно допомогти зимі. Адже ведмедям час спати.
    Гра «Сніжинки» - діти одягають шапочки і стають сніжинками, кружляють на галявині (вихователь розсипає сніжок).
-         Ось і на цю галявину прийшла зима, нехай ведмеді засинають в барлозі до весни, а нам час йти далі, адже Сорока чекає нас.
    Підходять до будинку сороки (Сорока сидить на дереві). Сорока нас вже зачекалась, каші наварила, проходьте, сідайте. Вихователь розповідає потішку «Сорока-ворона» - і роздає тарілочки різного кольору.
   Гра «Підбери ложку» - діти підбирають ложку за кольором, «куштують кашу», дякують Сороку за кашу.
-         Молодці, діти, виконали всі завдання Сороки і за це вона пригощає вас цукерками.
-          Скільки цукерок в коробці?
-         А нас скільки? – багато.
-         Беріть по одній цукерці, а рештою пригостіть гостей.
 Діти дякують з Сорокою, прощаються.

              Конспект заняття з математики «В гостях у Білочки»
                                   для дітей старшої групи
Мета: закріпити навички прямої і зворотної лічби в межах 9 ,вчити порівнювати множини,визначати кількісне відношення(більше,менше,порівну); повторити склад чисел в межах 9; закріплювати назви площинних геометричних фігур; вправляти в орієнтуванні в просторі(зліва, справа,вгорі,внизу,посередині);
розвивати логічне мислення, память,творчу уяву;
виховувати уважність,активність на занятті.
Демонстраційний матеріал:білочка, лисичка, вовчик, зайчик, ведмедик (площинні);  грибочки, горішки, шишки, кошики для грибочків.
Роздатковий матеріал:малюнки геометричних фігур, цифри.
                                                                       Хід заняття
І.Організаційний  момент
1. Привітання
Встаньте діти всі рівненько
Посміхніться веселенько
Поверніться до гостей, привітайтесь:
«Добрий день!»
2.Інтелектуальна гра «Якщо хочеш…»
–Якщо ви хочете бути добрими і розумними,погладьте себе по голівці.
–Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.
–Якщо ви хочете допомагати один одному, візьміть товариша за руку.
–Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплещіть у долоні.
ІІ.Мотиваційний момент
Вихователь. Діти, сьогодні нас запросили в гості. А хто запросив,ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:
Що за дивна непосида
На стежину шишки кида?
З гілки скік та скік на гілку.
Ви впізнали? Та це ж…(білка).
-Правильно,ходімо в гості до білочки. Гляньте навколо, скільки шишок накидала білочка, але порахувати їх не вміє. Допоможемо їй? (Діти рахують шишки).
-Скільки шишок накидала білочка? (8)
-А давайте і ми пригостимо білочку шишкою. 
-Скільки тепер стало шишок у білочки?(9)
-Як утворити число 9?
ІІІ.Основна  частина
Активізація  діяльності  дітей через гру
Вихователь.
Білочка Мілочка-Добра господиня.
 В неї є горішки,
Шишок повна скриня
Ось метнулась білочка,
Заховалась в скриньці,
Це вона готує
Нам усім гостинці.
-Білочка хоче нас пригостити горішками. Але горішки  незвичайні із завданнями.
Перший горішок. Дидактична вправа «Знайди сусідів».  
 На дошці– малюнки «будиночків», в яких живуть числа.                                            –Записати сусідів чисел: 2, 4, 5, 7,  8.
Другий горішок. Вправа на засвоєння складу  чисел 8і 9.
На дошці–картинки кошиків з цифрами 8і 9,грибочки.
–Допоможіть білочці покласти грибочки до відповідних кошиків.(На грибочках записані приклади)
0+8                8+1
7+1                7+2
4+4                6+3
Третій горішок.Гра»Запитую-відповідай»
Мета:розвивати швидкість мислення.
–Скільки всього є пір року?
–Як утворити число 4?
–Яка пора року надворі?
–Назвати зимові місяці?
–Скільки днів у тижні?
–Як утворити число 7?
–З скількох частин складається доба?
–Назвати частини доби.
Четвертий горішок.Фізкультхвилинка «Білочки»
Один, два! Пострибали.
Три, чотири! Назад стали.
Лапки вліво, лапки вправо,
Лапки вгору підняли.
Всі тихесенько присіли,
Потім знову підвелись.
І крутились, веселились,
Усміхнулись.
Й за науку знов взялись.
П'ятий горішок. Порівнювання чисел у межах 9.                                                           –Порівняти числа:1 і 8;  8 і 4;  6 і 8;  9 і 8; 5 і 9;  9 і 9. (Робота в парах).
Шостий горішок.Дидактична гра «Домалюй».                                                                –Перетворити круги, трикутники, прямокутники на будь-які предмети.       (Робота в групах)
Вихователь.
-Діти,білочка назбирала шишок і горішків і хоче визначити,чого більше. Допоможемо їй?
-Скільки шишок назбирала білочка?(9)
-А скільки горішків?(6)
-Чого у білочки більше-шишок чи горішків?На скільки шишок більше?(на 3)
-Що треба зробити,щоб шишок і горішків було порівну?(Додати ще 3 горішки)
-Скільки тепер горішків?(9). А шишок?(9).
-То чого тепер більше-шишок чи горішків?(їх стало порівну).
-А що ще можна зробити,щоб горішків і шишок було порівну?(забрати 3 шиш-
ки)
-То скільки шишок стало? Горішків? Їх стало порівну.
Вихователь.
Білка ще й торгує трішки.
Продає свої горішки:
Лисичці-сестричці,
Вовчику,
Ведмедику волохатому
Та зайчику вухатому.
-Всі ці звірі  прийшли до білочки по горішки.
-Давайте визначимо,де хто знаходиться.Лисичка-внизу, вовчик - справа, ведмедик-зліва,зайчик- вверху, білочка - посередині.
IV.Підсумок заняття
–До кого ви ходили сьогодні у гості?
–Чим пригостила вас білочка?
–Яке завдання було найцікавіше?
–З чого складається число9?

Немає коментарів:

Дописати коментар